Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.03.2018 10:33 - Змейче Горянче
Автор: emelika Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2245 Коментари: 7 Гласове:
14

Последна промяна: 02.02.2023 09:32

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Ей, ти, Марто, Марто! Що смълча се, задума се? Дърветата ти не шушнат, птиците ти не пеят, тревиците не зеленеят...Кой те ,Марто, обиди, че тъй вглъби се, в мъгла вкълби се? Мълчаливо в стана си влезе бяло платно да тъчеш. Но преждата му проядена, платното на дупки. Не покрива, не топли. В тиквите му стъпяш, не радва. Най-вече тебе, затуй захвърли го!

Ой, Марто, Марто! От де иде тая тежка въздишка и тоя стон из под земи? Пролет ще пукне, сърце не радва се, слънчице го не сгрява. Намножиха се, Марто, мъките земни, усмивките глътнаха.

Ах, Марто, Марто! Помня каква беше. И ти помниш как като млада булка из дворовете си шеташе, ланска шума да сбираш, свежест да иде. Хайде спомни и метла си вятър викни!

Въх, Марто! Що си ми пратила? От дупката на платното ти змийче лази. Лази ли, върви ли? Да е змия, не е змия – четири крачета има, съвсем еднакви и теп-теп, към мен иде. Да е гущер, не е гущер - с гущерко добре се знаем. Питам многознайковците професор Гугъл и академик Яндекс – мълчат конфузно – таквоз чудо не чували, не виждали. Е, що да го правя ,като ми е на гости дошло ?! Стои и ме гледа. И аз него. Очите му различни. В тях огънчета припламват. Не ще е синя кръвта му- рептиловска, а огнена. Че как иначе да е? Нали се е в Балкана люпнало.  „Зравей!“ му рекох. То взе, че мигна. Клепки си има значи – влечугите те гледат ледено-втрещено и безмигащо. Питам го: „От де идеш? Какво си?“  Знам ли коя е родината му – в язовира амазонски пирании пуснаха,  в реката  африканска зъймя плава , а в небето американски облаци с „хранителни“ добавки - все вносни страхотии ... Животинчето  взе, че ми отговори и тъй се разприказвахме. Мислите му чувам. И то моите.

-Аз – разправя – съм същество древно , позаспало и затуй позабравено. Още трябваше да спя, ама планината като запалихте надълбоко се сгря земята, кожицата на яйцето ми прегоря, цепна се, та ето, излязох белия свят да видя. Ама бял ли е от тебе ще да науча. Щото ние мъдростта си в яйцето трупаме. Излюпим ли се , всичко знаем. Затуй сега съм недоносче неуко.

Та, такива ми ти работи. Даскалица не бях и туй ще ставам. И не каква да е, а на Змейче- Горянче. Приказки ще трябва да редя – за злото и доброто,  че и да го науча  първото да гори, а второто да пази. Знам си аз, за тези приказки друго перо требе. Тръгвам от орела скалник  да искам. Той позагуби се, но и соколово ще свърши работа. Тях още ги има - обикалят тъдява. Дано индиговото ми дърво повече цветчета наспори. От тях ще да е мастилото.

Елена Петрова




Гласувай:
14


Вълнообразно


1. elineli - Там
05.03.2018 11:21
да ме наредиш - до Змейче, приказките ти да слушам, да мълча и да ми е хубаво, чудничка Ел!
цитирай
2. emelika - Заповядяй!
05.03.2018 12:01
Двете ще му редим приказките, пък дано на добро да го научим, че озлоби ли се всичко ще изпепели.
цитирай
3. lexparsy - Със сериозна задача си се заела Емелика,
05.03.2018 20:54
да приобщиш Змейче Горянче към човешкото битие! Ама не го „учи“ много на наште порядки, че ще повехне милото, то го помни различно... Питай го повече, а после молим те сподели Що е кажало …
цитирай
4. emelika - Като си рекъл ще питам
05.03.2018 22:53
Ама тая животинка не мисли, че съм я измислила. Видях я - два пъти вече. И наистина не знам какво е. Ако и друг срещне такава, да сподели.
цитирай
5. lexparsy - Ами някои Неща се виждат само от тези ...
05.03.2018 23:11
Ами някои Неща се виждат само от тези дето Нещата са ги избрали да ги виждат... и това не е на шега казано... А ти щом си мислиш че в Змейче Горянче, значи определено има да си говорите много... То с твоите мисли споделя (kiss)
цитирай
6. emelika - Навярно Нещата усещат
06.03.2018 11:36
кой няма да грабне лескова тояга да им чупи гръбнака
цитирай
7. otherwise - Добре, че баш теб е срещнало, Елена,
06.03.2018 12:41
че да разбере, че светът е бял. Или поне може да бъде.
Понеже какъвто е учителят, такъв и ученикът ще стане, и е изключително важно да попаднеш на добър учител, дето познава, но и вижда.

Прекрасно е сътвореното и преживяното от теб! Пак.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: emelika
Категория: Лични дневници
Прочетен: 303116
Постинги: 151
Коментари: 1107
Гласове: 5701
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930