Прочетен: 2300 Коментари: 14 Гласове:
Последна промяна: 09.05.2019 07:17
Жена на видима средна възраст, както с анамнезно нехайство биха я определили медиците, дразнещо шумно разговаря по мобилната си връзка със света на себеподобните. Приплаква хленчещо, смехът преминава в кикот, ругатните градират до грозен цинизъм. Седи на един от високите молитвени столове, обрамчващи стените, заметнала по мъжки крак връз крак, тъй-че токчето на едната обувка се полюшва от ритмичния тропот на другата. Мачка ядно вече безформената цигара, защото тук не се пуши. Кът сред градската архитектура, отреден за света на бог и светците – храма. Удостоява с досаден поглед малцината посетители в тихия майски следобед. Счита поведението си за нормално. Все пак това е работното и място. Събира недогорели свещи и чисти праха от иконите.
Галактиките нека си се разбягват,но в световете, все се пръква някой, който да доближава нетърсещите се противоположности, които да се привличат с недотам физични закони.
Неведомите пътища Божи лъкатушат сред ведомата хорска безбожност, създавайки главоблъсканици на търсещите смисъл.
* * *
Млад мъж в спортна форма и одежда тича със свой ритъм по тротоара.
Друг, възпълничък мъж на подобна възраст пуши седнал на същия тротоар и отпивайки от бутилка гроздова прави въртеливи движения със свободната си ръка, следейки с поглед бягащия в гримаса категорично потвърждаваща жеста.
Детенцето на отсрещния тротоар протяга ръка по посока на бягащия и повтаря въртеливото движение. Мъжът с „грозданката” се хили доволно дарявайки малкия с най-милия блуждаещ поглед на който е способен. Хлапакът за благодарност протяга другата си ръка към него, завърта я в същия ритъм, но в обратна посока.
Ха сега де, как да разбереш коя е вярната посока на този жест. Напомня въртяща се свастика, а пръстчетата чертичките в лява и дясна посока.
Ръката била еквивалент на окото. Вижда.
Виждащата детска ръчица раздвижва два символа – този от Карл Велики, отразяващ развитието на сътворения свят и другият – Хитлеров, искащ да помести безкрайното и свещеното в преходното и мирското.
Ако гледаме и слушаме внимателно, децата са добри учители, а въртенето е присъщо на всичко видимо и невидимо. Важна е посоката.
Въртят се полюсите и се движат един към друг. Тези на Земята няма как да се стигнат. Само ще си разменят местата и ще ни разтърсят, докато се наместят. Според учените и мистиците.
И другите полюси, дето са се завихрили в нас – човешкия и небесния, искат да се стигнат. Кой ли ще надделее ако се слеят и как ли ще ни разтърси , докато измести конкурента за господството человеческо?
Мирови въпроси.
Пък галактиките нека си бягат.
На кой му пука.
* * *
Учудените очи на брезата недоумяват: „Защо движещите се с два нестъпили в земята корена, закрепват с двата си безлистни клона железца, които наричат кабари в кората и върху бели листи с черни знаци „Почина” и „Възпоменание”.
Та нали тя е свещено дърво на Земята, Космическият стълб, който със своите 7, 9 и 12 рески показва небесните равнища. Нали тя е от векове Слънчевата врата през която се излиза от космоса в оста на Полярната звезда, за да свърже Слънцето и Луната, бащата и майката, мъжът и жената...
Когато металните остриета я боднаха, извика:
- Боли! Жива съм!
Никой не я чу.
За онези, важно беше, не че черните кръстове добре изпъкват на бялата кора, а стратегическото място. Спирката е идеалната възможност да се вгледаш в безжизнените очи от портрета на някого, когото дори да познаваш не си забелязвал приживе, убивайки времето в чакане на неизменно закъсняващ автобус.
А можеш, пътнико, да се вгледаш и в изваяните ,живи брезови очи. Те говорят: „ Ние сме пътя по който се спуска небесната енергия и по който се издига човешкия стремеж към висините. Предците ви знаеха и ме тачеха като покровителка на живота, като пролетта и девицата...”
Можеш, пътнико, но упорито взрян само в мъртвата материя, отказваш да прогледнеш за живата, ранявайки я с пренебрежението си.
Защо да се чудя над причината за разбягващите се галактики?
Енергетиката на древния град в картината...
Монетите на Митридат VI Велики от ОДЕСОС...
за ежедневни неща от живота. Поздрави!
Ще се върна да ги прочета отново.
09.05.2019 09:15
Знам колко древна е свастиката ,Мисана. Тук имах предвид не давността, а приложението. Свастиката фигурира в първата трета от автографа на Карл Велики. А кой всъщност е той?! Тука има много историци. Да ги попитаме. Пък ние ще допълним. Надявам се има какво.
И аз от малка знам, че истинският Живот е над ограничената земна материя.
Но може би в това е изпитанието, човек поставен в суетата на материалното естество, да успее да опази очите и сърцето си, да не ослепее и да не загуби чувствителността си за Небесното.
Така го чувствам аз.
Поздрави, Елена!
Бих искала по-често да влизам, но напоследък...много работа, материя, материя... ))
Прегръдка!
Знам, че работата ти е много. Наред с другата и градинките ни викат.
Май косите ти пъстроцветно да кичи!
Само не видях моите четива: ).
Поздрави!
15.05.2019 02:09
Но и малко от тази дарба трябва да има и четящия... Да може да забелязва и оценява малките жестове около себе си, за да чете човешки съдби в тях.
И аз забелязвам около себе си, много неща, но голямо страдание е да ги таиш, ако нямаш дарбата, а и на кой да ги разкажеш...
Завиждам ти! Да знаеш! :-))))
Моите благодарности и почитания!
Щастливи са одухотворените като теб, които умеят да фокусират тази безкрайна хармония.
Поздрави и почитания!
17.05.2019 19:38